روان درمانگر

هانیه جداری روان درمانگر و گروه درمانگر

روان درمانگر

هانیه جداری روان درمانگر و گروه درمانگر

احساسات ترسناک2

دوشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۰۶ ب.ظ

در نوشته قبل به موضوع احساسات ترسناک پرداختم و برخی روش های مقابله با این روش ها را عنوان کردم. روش هایی که اغلب پاسخ مناسبی نیستند و شرایط را نه تنها بهتر نمی کنند که گاه به بدتر شدن شرایط دامن می زنند. گاه در شرایط مواجهه با احساسات ترسناک کاری که افراد انجام می دهند، انکار آن حس هست. به عنوان مثال وقتی فردی با احساس خشم نسبت به یکی از نزدیکان خود روبرو می شود، داشتن این احساس را برای خود جایز نمی داند. مثل احساس خشم نسبت به مادر، که فرد را با تناقض و تضاد مواجه می کند. 

خشم نسبت به مادر، خشم نسبت به منبع مهربانی و مراقبت و حمایت قلمداد می شود و احساس گناه و عذاب وجدان شدیدی در فرد ایجاد می کند. اینجاست که ناخودآگاه فرد به کمک می آید و انکار وجود حس خشم نسبت به مادر را به عنوان راه نجات نشان می دهد. و از این لحظه به بعد وقتی خشمی نسبت به مادر تجربه شود، جای خود را به اضطراب می دهد. با گذشت زمان اضطراب به جای خشم در وجود فرد نهادینه می شود و بعد از مدتی حتی ریشه و دلیل وجود اضطراب فراموش می شود. 


نوشته شده توسط: هانیه جداری


http://bavar1.blog.ir/1395/06/08/scaryfeelings2


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۸
هانیه جداری

احساسات

ناخودآگاه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">